ٍ
Uncategorized
موضوعات داغ

دیده بان حقوق بشر: ملل متحد درخواست حضورزنان درنشست دوحه را رد کرده است

درآستانهء برگزاری نشست ویژه سازمان ملل متحد پیرامون افغانستا ن در دوحهء قطر مسوول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر گفته است علی رغم درخواست‌های مکرر آنها برای حضور نماینده‌گان زنان افغانستان در نشست دو روزه دوحه، سازمان ملل متحد اما به آنان پاسخ منفی داده است.

هدر بار، مسوول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر با ابراز نگرانی شدید از عدم حضور زنان در نشست دو روزه سازمان ملل متحد در دوحه پرسیده است که محرومیت زنان ازحضور در این نشست، چه پیامی را از جایگاه سازمان ملل متحد، به طالبان، زنان افغان و جهانیان خواهد رساند؟!.

او افزوده است: «ما تنها تقاضای یک کرسی و میز را داریم و فقط یک ساعت از این جلسه دو روزه را خواسته‌ایم، اما به ما گفته‌اند امکان‌پذیر نیست.»

خانم بار خاطرنشان کرده است که در نشست ۱ تا ۲ می سال روان میلادی به سازمان‌دهی ملل متحد، با وجود خواست‌های مکرر حقوق بشر، از هیچ زن افغانستان که نقش کلیدی در آیندهء کشورشان دارند، دعوت نشده ‌است و همه اشتراک‌کننده‌گان مرد هستند.

تا کنون دلیل عدم دعوت زنان افغانستان در نشستی که قرار است تا پنج روز دیگر در مورد نحوه تعامل جهان با طالبان از سوی سازمان ملل برگزار شود، روشن نیست.

تصمیم برگزاری این نشست با حضور دبیرکل سازمان ملل و برخی از رهبران کشورها، پس از آن اتخاذ شد که گروه طالبان در ۴ اپریل سال روان میلادی زنان را از کار در دفترهای سازمان ملل در افغانستان منع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا