ٍ
رویدادها

پناهجویان افغانستان در امارات؛ دوسال درانتظار انتقال

حدود 2100 پناهجوی افغانستان 18 ماه پس از تخلیه از افغانستان تاهنوزدریک مجتمع در امارات متحده عربی نگهداری می شوند.آنها بخشی از حدود 20000 شهروند افغانستان اند که در هفته های پر هرج سقوط کابل به دست طالبان در ماه آگست 2021، با عجله به این کمپ منتقل شده اند. درآن زمان چندین هزار نفر توسط وزارت امور خارجه مستقیماً از کابل به آنجا آورده شدند که بیشترشان به ایالات متحده یا کانادا منتقل شده است. به گزارش سی ان ان:

پناهجویان افغانستان برای اولین بار در آگست 2021  وارد امارات متحده عربی شدند و در ده‌ها ساختمان درمحوطه ای سرپوشیده اسکان داده شدند. آنها قرار بود چند روزی آنجا باشند، اما بیش از 2000 نفر،اکنون نزدیک به دو سال است که درآنجا باقی مانده اند. وزارت امور خارجه ایالات متحده گفته است که به روند انتقال آن ها ادامه می دهد.

وضعیت اسفناک آنها اخیراً مورد توجه گروه های حقوق بشری قرار گرفته است. موارد متعددی از جمله مراقبت های پزشکی ناچیز و نگهداری آنها در شرایطی “شبیه زندان” از دلایلی بود که گروه های حقوق بشری به آن توجه کرده اند.

در گزارشی که دیده بان حقوق بشر در ماه مارچ منتشر کرده، آمده که پناهجویان افغانستان بیش از 15 ماه است که در شرایط دشوارو بدون هیچ امیدی به پیشرفت در پرونده های خود زندانی شده اند و اکنون پس از گذراندن مدت طولانی با آسیب های روحی بیشتری روبرو هستند.

یک مقام امارات متحده عربی به سی ان ان گفته است که پناهندگان درمحدوده ای دارای امکانات از جمله مسکن، سرویس بهداشتی، بهداشت ، مشاوره، آموزش و خدمات غذایی با کیفیت بالا قراردارند.”

این مقام اماراتی  گفته است که امارات متحده عربی ” برای پایان دادن به  وضعیت آنها و اسکان مجدد بشردوستانهء شان متعهداست.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا