ٍ
فرهنگ و اندیشه

برندهء اسکار گران ترین فیلم با موضوع افغانستان را در سعودی می سازد

تری جورج کارگردان برنده اسکار  پرهزینه ترین فیلم را با موضوع افغانستان در عربستان سعودی تولید می کند.

“River man” با الهام از وقایع واقعی که بین سال های 2001 تا 2008 در طول جنگ در افغانستان رخ داد، حول محور یک تفنگدار دریایی سلطنتی به نام مکس می چرخد ​​. او توسط یک دلال اسلحه برای تامین سلاح برای ارتش های خصوصی در سراسر جهان استخدام می شود. بازیگران فیلم «River man» هنوز در حال انتخاب است وقرار است فیلم برداری آن عکاسی درجنوری 2024 در نیوم، منطقه وسیعی که در امتداد ساحل دریای سرخ عربستان قرار دارد، آغاز شود

NEOM در طول 18 ماه گذشته مکانی برای حدود 30 فیلم سینمایی جهان  بوده است، از جمله فیلم تاریخی “جنگجوی صحرا” به کارگردانی روپرت وایات، کارگردان بریتانیایی که توسط آنتونی مکی، ستاره “کاپیتان آمریکا” و همچنین با بازی بن کینگزلی ساخته شده است. فیلم پرفروش بالیوودی «دانکی» به کارگردانی راجکومار هیرانی و ستاره برجسته شاهرخ خان و مجموعه تلویزیونی “Rise of The Witches” که با بالاترین بودجهء منطقه تا به حال، تبلیغ می شود.

پروژه بزرگ ساخت‌وساز منطقه تجاری نئوم عربستان با هدف تعریفی دوباره از شهر‌های آینده و مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی جهان، با بودجه ۳۱۹ میلیارد دالری در نئوم عربستان ساخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا