ٍ
فرهنگ و اندیشه
موضوعات داغ

فاطمه علی نویسندهء پاکستانی پس از مرگ هم جایزه گرفت

فاطمه علی سرآشپز پاکستانی-آمریکایی که در سال 2019 پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت، پس از مرگ برای دومین بار جایزه جیمز ریش را دریافت کرد.

فاطمه علی سرآشپز پاکستانی-آمریکایی که در سال 2019 پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت، پس از مرگ برای دومین بار جایزه جیمز ریش را دریافت کرد.

فاطمه علی، دادستان کل سابق پاکستان، به خاطر حضور موفقش در برنامه های سرآشپز برتر و به خاطر برنده شدن جایزه بنیاد جیمز ریش شناخته شده بود.او در بستر مرگ کتابی با عنوان Savor, A Chef’s Hunger for More نوشت. آثار ادبی او پس از مرگش منتشر شد و در مدت کوتاهی مورد تحسین ادبی قرار گرفت.

در مراسمی با حضور ستارگان دنیای آشپزی در شیکاگو، ایالات متحده، دومین جایزه جیمز ریش به او تعلق گرفت.او حتی در مرگش هم زندگی می کند. پدرش در بیانیه ای گفته است: دستاوردهای او به خوبی ثبت شده است و آخرین کتاب او از همه ما بیشتر خواهد ماند.

او افزوده است: «در حالی که ما از دست دادن او عزادار هستیم، باید زندگی و دستاوردهای او را جشن بگیریم.»

فاطمه علی، که در سن 18 سالگی به نیویارک نقل مکان کرد، در سریال براوو به عنوان سرآشپز برتر به شهرت رسید و در فصل 15 به مقام هفتم رسید، اما با پایان فصل اوایل سال گذشته، عنوان مورد علاقه طرفداران را به دست آورد. او به خاطر “شخصیت سرگرم کننده و پخت عالی” غذا معروف بود.

او این جایزه را برای مقاله‌اش« من آشپزی هستم هم راه با سرطان » دریافت کرد. او گفته بود« این همان کاری است که من با زمان باقیمانده انجام می دهم» این مقاله که در اکتبر 2018 برای مجله Bon Appetite نوشته شد.برنده جایزه شده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا