ٍ
فرهنگ و اندیشه

هفتاد وهفت درصد دختران امارات متحده تحصیلات دانشگاهی دارند

در واقع، 55.5 درصد از اعضای شورای دانشمندان امارات را زنان تشکیل می‌دهند

از دانشمندان برجسته جهان گرفته تا مهندسان هوانوردی و پیشگامان فناوری‌های انقلاب چهارم صنعتی، زنان اماراتی دنیا را پیش روی خود دارند. چنین روندی از اولین روزهای تحصیل آنها شروع می شود.از دوران جوانی، زنان اماراتی برای کشف استعدادهای منحصربه‌فرد و فعالیت‌های علمی خود زمینه مناسبی را دارند. هرگز به آنها گفته نمی شود که چه چیزی نمی توانند باشند. در عوض، در هر مرحله، آنها تشویق می‌شوند تا به مرزهای جدیدی برسند، با الگوهای زنانه راه را هموار می‌کنند:

امارات متحده عربی از زمان تأسیس خود به عنوان یک کشور، تشخیص داده است که آموزش کلیدی برای توانمندسازی اقتصادی زنان است. بر اساس گزارش جهانی شکاف جنسیتی مجمع جهانی اقتصاد برای سال 2020، امارات متحده عربی یکی از بهترین کشورهای منطقه بود که 65.5 درصد از فاصله جنسیتی کلی خود را کاهش داد. بیش از 77 درصد از زنان اماراتی پس از دوره متوسطه در آموزش عالی ثبت نام می کنند و 70 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در امارات را تشکیل می دهند. 61 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های علمی را زنان تشکیل می دهند. پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، زنان در امارات گزینه های شغلی تقریباً نامحدودی در پیش دارند. بسیاری از آنها برای کمک به توسعه کشور در زمینه های پیشرفته مانند هوش مصنوعی، رباتیک و فناوری صنعتی، کار در زمینه های علمی را انتخاب می کنند.

وقتی زنان اماراتی به اطراف نگاه می کنند، دائماً نمایندگی زنان اماراتی را می بینند که آنها را درمسیر شان تشویق می کند. در واقع، 55.5 درصد از اعضای شورای دانشمندان امارات را زنان تشکیل می‌دهند، 34 درصد از تیم ماموریت مریخ امارات را زنان تشکیل می‌دهند، و زنان 70 درصد از تیم برنامه فضانوردی امارات را تشکیل می‌دهند.هنگامی که زنان تحصیل کرده و مشغول به کار هستند، معیارهای کلی مربوط به توانمندسازی آنها در جامعه نیز بهبود می یابد. به همین دلیل است که امارات متحده عربی رتبه اول را در جهان عرب و هجدهمین رتبه جهانی را در برنامه توسعه سازمان ملل متحد در شاخص برابری جنسیتی 2020 کسب کرد.با این حال، ترویج پیشرفت زنان در زمینه های بنیادی نه تنها یک اولویت داخلی است. این بخشی از رویکرد بین المللی امارات متحده عربی برای تضمین حق تحصیل برای زنان و دختران در سراسر جهان است.

امارات متحده عربی در طول عضویت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل، حق برابر تحصیل برای هر دختر را ترویج کرد. در جون 2017، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به اتفاق آرا پیش نویس قطعنامه ای را که توسط امارات در سی و پنجمین اجلاس شورا در ژنو در مورد حق دختران برای دریافت آموزش ارائه شد، تصویب کرد. این قطعنامه از کشورها خواسته بود تا موانع موجود بر سر راه تحصیل دختران، از جمله سیاست های تبعیض آمیز، فقر، ملاحظات مذهبی، یا مشکلات مالی را از بین ببرند. همچنین خواستار اقدام بیشتر برای اطمینان از ایمنی دختران خارج از مدرسه در برابر خشونت جنسی و تهدیدهای ناشی از گروه های تروریستی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا